Ik heb voor het Emmaus gekozen omdat:

  • “ik, toen ik binnen kwam, vond dat er een hele leuke sfeer hing. Mijn moeder heeft ook op deze school gezeten en heeft er een heel leuke tijd gehad. Het enige puntje voor mij was dat dit een grote school is en dat ik bang was dat ik de weg niet zou kunnen vinden. Maar na twee weken liep ik zo naar elk lokaal toe.” Fleur
  • “het Emmaus veel keuze heeft en er voor ieder wat te kiezen is. Ook vind ik dat je voldoende hulp en ondersteuning krijgt.” Kayjàh
  • “ik uitdaging wilde en het Emmaus een hele grote en aantrekkelijke school is.” Chenille
  • “ik, door alle informatie die ik kreeg, wist dat ik op het Emmaus  alle kanten op kon met mijn creativiteit. Het gaf ook een fijn gevoel om hier te zijn. Wel een beetje ver van huis maar het voelde als mijn nieuwe thuis.” Amanda
  • “er een goede sfeer hangt en het een veilige school is.” Elena
  • “dit een school is met duidelijke regels. Toen ik hier voor het eerst kwam had ik een heel fijn gevoel.” Mike
  • “ik vanaf het moment dat ik binnen stapte wist dat dit mijn school was. Er heerste een super fijne sfeer en ik werd goed ontvangen. Het was fijn om zo te worden behandeld.” Meriam
  • “ik al vanaf groep 5 naar het Emmaus wilde. Het is echt een mooie school. Als de musicals van mijn basisschool daar werden opgevoerd, zei ik altijd al dat ik later naar die school wilde.” Kaoutar

Wat vinden de leerlingen van

  • het kamp?

“Het kamp was top. Ik vond het zo ontzettend geniaal dat je gewoon met vrienden samen in een bungalow mocht chillen. Het was erg leuk en de activiteiten die we hadden waren ook leuk om te doen.” Tristan

“Op kamp gaan vond ik de leukste activiteit in de brugklas. We kenden elkaar allemaal pas net en we leerden elkaar daar beter kennen. Het was leuk dat we in groepjes in een huisje zaten, dan neem je elkaar al snel in vertrouwen.” Sharon

“Ik vond het kamp heel erg leuk. Ik heb daar mijn klas pas echt leren kennen en besefte toen wat een leuke klas ik heb.” Chenille

“Het brugklaskamp was een feest; het was gezellig en we hadden veel lol. Dit was voor mij ook zeker een bevestiging dat ik voor de beste school heb gekozen!” Meriam

  • de begeleiding? 

“Ik vind mijn mentor top. Ze houdt van gezelligheid, maar geeft ook goed de grenzen aan. Dat vind ik fijn. Ook vindt ze het belangrijk dat we aardig doen tegen elkaar. Mijn B-plussers waren ook leuk. Met de een kon ik goed over school praten, met de ander maakte ik liever lol. Het was een heel leuke tijd.” Meriam

“In het begin had ik wat problemen met een klasgenoot en toen heeft mijn mentor me heel goed geholpen om het probleem op te lossen. De B-plussers vind ik ook heel fijn. Ze hebben ook in de brugklas gezeten en weten dus precies hoe je je voelt. Je kunt ook alles aan ze vragen.” Meike

“Mijn mentor was echt heel erg behulpzaam, lief en grappig. Hij is precies zo’n docent die elke leerling wil hebben. Hij werd ook bijna niet boos. Hij was echt iemand waar je alles tegen kon zeggen.” Madelief

“Mijn mentor heeft aan het begin van het jaar veel aan ons uitgelegd. Hij gaf ook veel tips hoe je het beste kunt leren. Daar heeft iedereen denk ik wel iets aan gehad. Ook hielp hij ons als we een keer iets hadden met een docent of als een cijfer niet helemaal klopte.” Tristan

  • de plusuren?

“In de plusuren heb ik voor zowel ondersteuning als verdieping gekozen. De ondersteuning was fijn, omdat de stof nog een keer wordt uitgelegd en als je het dan nog niet snapt komt de docent bij je zitten. Voor verdieping heb ik voor muziek gekozen. Bij deze les kun je veel nieuwe dingen leren, maar natuurlijk ook proberen.” Meriam

“De plusuren hebben me echt geholpen. Ik had moeite met Engels en we hebben veel geoefend en herhaald. Bij verdieping heb ik voor Spaans gekozen.  Dat was heel leuk. Ik overweeg om Spaans ook in de 2e en 3e klas te gaan doen.” Meike

“Verbreding tijdens de plusuren was super leuk. Je gaat iets doen wat je niet in de les doet en het is (iets) moeilijker. Ondersteuning was ook wel fijn, want toen snapte ik veel meer van de stof die we in de les hebben behandeld.” Jaya

“De plusuren hebben mij erg goed geholpen Sindsdien haal ik hogere cijfers dan voorheen. De grammatica en de stof werden erg goed uitgelegd.” Lotje

  • het gymnasium? 

De plusuren verbreding waren heel leuk. Ik had ook als plusuur klassieke talen en dat heeft mij ook geholpen om te kiezen voor het gymnasium. Divya

“Ik vond het heel leuk om les in  filosofie te krijgen, want je leert zo hoe je een kwestie van verschillende kanten kunt bekijken en je je ook kunt verplaatsen in het standpunt van een ander. Dit is niet alleen handig bij bijvoorbeeld toetsen met open vragen waar je je mening moet uitleggen, maar ook kun je met situaties in het dagelijkse leven beter omgaan.” Julia

“Ik vind het vak Cambridge English een heel leuk vak. Het is vooral ook een handig vak, omdat je niet alleen Engels praat maar het ook moet verstaan. Aangezien veel mensen uit andere landen Engels praten is het heel fijn om beter Engels te kunnen spreken. En dat gebeurt ook bij Cambridge.” Revenna

  • werken met de iPads?

“Ik vind het erg fijn om met een iPad te werken. Als je iets moeilijk vindt, kun je op je iPad extra oefeningen doen. Als je je huiswerk zit te maken en je begrijpt iets niet, dan kun je extra uitleg opzoeken. Een nadeel is wel dat je sneller kan worden afgeleid.” Demi

“Werken met een iPad heeft voordelen en nadelen. Een voordeel is dat ik het erg fijn vind om met de boeken op mijn iPad te werken. En ik kan er meer extra oefenopgaven of leerstof op vinden. Een nadeel is dat ik in het begin wel moeite had om mij te concentreren. Ik liet met gauw afleiden.” Neha

“Met je iPad hoef je niet zoveel boeken mee te dragen. Ik vind het wel jammer dat je dingen niet kunt  onderstrepen/markeren. Ook kan je niet gemakkelijk iets bij je som tekenen of schrijven.” Marith